الکترونیک

آموزش الکترونیک ، کامپیوتر ، تکنولوژی

الکترونیک

آموزش الکترونیک ، کامپیوتر ، تکنولوژی

پروزه های الکترونیک ، آموزش کامپیوتر و الکترونیک ، آموزش اندروید و موبایل ، آموزش وب و وردپرس

بایگانی

چگونه یک فیلم یک دقیقه‌ای بسازیم

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۲ ب.ظ


با هوشمند شدن گوشی‌های همراه و توانایی‌های بالای این گوشی‌ها در تصویربرداری، امروزه ساخت فیلم‌های کوتاه بسیار راحت، رایج و محبوب شده است. کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام بزنید تا بتوانید تعداد زیادی فیلم کوتاه را که توسط افراد مختلف ضبط شده‌اند را ببینید. مطمعناً شما هم لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در زندگی خود داشته‌اید که در حال حاضر حسرت می‌خورید که ای کاش از ان لحظات فیلمی را تهیه کرده بودید. توانایی در ساخت یک فیلم کوتاه خوب تنها جنبه تفریح و سرگرمی ندارد شما با داشتن چنین توانایی می‌توانید حضور موفقی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید یا حتی کسب و کار خود را رونق بدهید. در این مطلب سعی میکنیم که نکاتی را به شما بگوییم توانایی ساختن فیلم‌های کوتاه را در شما افزایش دهد و همچنین از کاربرد‌های این فیلم‌های کوتاه برای شما خواهیم گفت

گوشی مناسبی را انتخاب کنید

اگر قصد دارید که با استفاده از گوشی‌های همراه اقدام به ساخت فیلمی کوتاه بکنید باید گوشی مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. خوشبختانه چندین سال است که رقابت شدیدی بین کمپانی‌های مشهور سازنده گوشی‌های همراه وجود دارد که هر کدام سعی می‌کنند محصولی را ارائه بدهند که توانایی ثبت تصاویر بهتری را داشته باشد و امکانات خوبی را نیز در این زمینه در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد. شما به راحتی می‌توانید یک گوشی هوشمند را تهیه کنید که تصاویر را با کیفیت بیش از ۷۲۰ پیکسل ارائه دهد و همچنین در کنار آن برنامه‌های بسیار پیشرفته را برای ساخت یک فیلم با کیفیت در اختیار شما قرار ‌دهد.

هدف خود را مشخص کنید

در ابتدا باید هدف خود را از ساخت فیلم یک دقیقه‌ای مشخص کنید. آیا هدف شما از ساخت یک فیلم کوتاه تنها سرگرمی است و یا اینکه می‌خواهید مخاطبان را با یک موضوع یا کسب و کار آشنا کنید. حتی می‌توانید مانند بسیاری از افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی فیلم یک دقیقه‌ای را برای سرگرمی بسازید اما همراه با ان یک کسب و کار را نیز تبلیغ کنید. تعیین هدف ساخت فیلم یک دقیقه ای به شما کمک خواهد کرد که بدانید چه نوع فیلمی می‌تواند بهتر شما را به هدفتان برساند.

برای ایده پردازی از خلاقیت خود کمک بگیرید

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عاملی که یک فیلم یک دقیقه‌ای را برای دیگران جذاب می‌کند خلاقیت شما است. ایده ساخت یک فیلم یک دقیقه‌ای می‌تواند موضوعی باشد که مدت‌هاست فکر شما را مشغول کرده است. به تمام چیز‌هایی که در اطرافتان به نظر جالب می‌رسند توجه کنید. هر کدام از ان‌ها می‌تواند تبدیل به یک فیلم یک دقیقه‌ای جذاب شوند. حتی اگر می‌خواهید تنها کسب و کار خود را معرفی کنید باز هم باید به طرز جالب و خاصی از کسب و کار خود فیلم تهیه کنید تا دیگران را مجاب کنید که آن را نگاه کنند. در هر صورت مهم‌ترین اقدام برای ساخت یک فیلم یک دقیقه‌ای جالب این است که ذهن خود را باز بگذارید و کمی از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید.


داستان فیلم خود را بنویسید

زمانی که ایده مناسبی برای ساخت فیلم کوتاه به ذهنتان رسید وقت آن فرا رسیده است که آن را بنویسید این بخش بسیار مهم است چرا که به اجرا شدن ایده‌های خلاقانه شما کمک خواهد کرد در نوشتن داستان فیلم یک دقیقه‌ای خود دقت زیادی به خرج دهید. درست است که فیلم شما یک دقیقه‌ای است اما همه چیز در این زمان کوتاه باید به طرز دقیقی انجام شود تا تاثیر‌گذاری بیشتری داشته باشد. همچنین اگر فیلم یک دقیقه‌ای شما هزینه‌بر است باید فکری برای تامین هزینه‌های آن بکنید. البته در حالت عادی فیلم یک دقیقه‌ای که توسط افراد عادی ساخته میشود هزینه خاصی را به همراه نخواهد داشت.

بازیگران را انتخاب کنید

اگر فیلم یک دقیقه‌ای شما به صورتی است که باید بازیگرانی در آن بازی کنند باید ان‌ها را در این مرحله انتخاب کنید. درست است که شما برای ساخت چنین فیلم‌هایی احتیاجی به بازیگران حرفه‌ای ندارید اما باید افرادی که در این زمینه دارای استعداد هستند را انتخاب کنید. می‌توانید این افراد را از بین دوستان و آشنایان خود انتخاب کنید. همچنین لازم است مکان‌هایی را که می‌خواهید در آنجا فیلمبرداری کنید را انتخاب کرده و هماهنگی‌های انجام این کار را انجام دهید.

زمانبندی درستی داشته باشید

فراموش نکنید شما قرار است یک فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای بسازید و باید در این مدت کوتاه پیام مد نظر خود را به مخاطب انتقال دهید. پس طوری زمانبندی کنید که در زمان تعیین شده بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید. همچنین قبل از شروع کار بهتر است تعداد زیادی فیلم‌های کوتاه را نگاه کنید. در شبکه‌های مجازی به راحتی می‌توانید اینچنین فیلم‌هایی را پیدا کنید. سعی کنید نکات مثبتی که در این فیلم‌ها به نظرتان می‌رسد را مورد توجه قرار بدهید و از برخی از ان‌ها در فیلم خود استفاده کنید. البته منظور ما تقلید کردن نیست چرا که همانطور که گفتیم مهم‌ترین چیزی که فیلم یک دقیقه‌ای شما را جذاب می‌کند خلاقیت فردی شما است.


قبل از شروع به کار گوشی خود را چک کنید.

قبل از این که به مکان فیلمبرداری بروید گوشی خود را از نظر شارز باتری چک کنید. در صورت وجود مشکل در این بخش به ظاهر ساده فیلمبرداری شما قطع خواهد شد. همچنین قبل از آغاز فیلمبرداری گوشی خود را در حالت پرواز قرار بدهید و یا اینکه سیمکارت آن را خارج کنید. مطمعناً به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود که فیلمبرداری شما به دلیل یک تماس دریافتی قطع شود.

زاویه فیلم برداری مناسب

بهتر است که از حالت پرتره گوشی همراه خود برای فیلمبرداری استفاده نکنید. بهترین حالت این است که از حالت افقی تصویربرداری گوشی خود استفاده کنید. این حالت دو مزیت را برای شما به همراه خواهد داشت اول اینکه زاویئه ویدوو را برای تماشا در کامپیوتر یا تلویزیون هم تراز خواهد کرد و علاوه بر این شما در این حالت کنترل بهتری برای نگه داشتن گوشی خواهید داشت. البته شما می‌توانید در حالت عمودی نیز اقدام به فیلمبرداری کنید اما نباید فراموش کنید که در هنگام تدوین باید ان را بچرخانید تا ستون‌های سیاه کنار آن از بین بروند.

انتخاب نور مناسب و صدا

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در کیفیت فیلم شما تاثیرگذار است بحش نور است. شما باید در نور روشن اقدام به فیلم‌برداری کنید البته این به ان معنی نیست که شما در وسط ظهر اقدام به فیلمبرداری کنید چرا که در این زمان از روز کنتراست تصویر خشن و نا مناسب خواهد بود. اگر فیلم شما به صورتی است که مجبور هستید در زمان ظهر اقدام به فیلمبرداری کنید لازم است که گوشی خود را از زاویه مرتفع به طوری که آسمان از فریم تصویر شما بیرون باشد، نگه دارید. بهترین زمان‌ها برای فیلمبرداری ساعات صبح و عصر می‌باشند البته روز‌های ابری نیز زمان مناسبی برای فیلمبرداری محسوب می‌شوند. همچنین اگر در مکان‌های داخلی نیز بخواهید فیلمبرداری کنید باز هم باید به مناسب بودن نور توجه زیادی کنید. چرا که کم بودن یا زیاد بودن نور باعث کاهش کیفیت فیلم شما خواهند شد. همچنین اگر گوشی همراه شما قدرت ارائه صدای خوب را نیز ندارد بهتر است از یک میکروفون خارجی استفاده کنید. اکثر گوشی‌های همراه امروزی تصاویر خیلی خوبی ارائه می‌دهند اما در ارائه صدای خوب و با کیفیت هنوز به سطح بسیار عالی نرسیده‌اند. همچنین می‌توانید از موسیقی مناسب در فیلم یک دقیقه‌ای خود استفاده کنید. این کار باعث افزایش جذابیت فیلم شما خواهد شد.


فاصله فیلمبرداری

یکی از نکات مهم دیگری که باید به آن تواجه کنید فاصله مناسب است. فاصله انتخابی شما باید به حدی باشد که تصویر مناسبی را ارائه دهد. بهتر است از قابلیت زوم استفاده نکنید چرا که انجام این کار باعث ضبط تصاویر بدون کیفیت خواهد شد. به جای استفاده از قابلیت زوم بهتر است به آرامی به شی مورد نظر خود نزدیک شوید.

تدوین

اگر به ابزار تدوین دستری ندارید بهترین روش این است که بعد از گرفتن هر سکانس تصویربرداری را قطع کنید و بعد از اماده شدن شرایط مناسب سکانس بعدی را ضبط کنید. در هنگام ضبط سکانس‌ها وسواس و دقت کافی داشته باشید. فراموش نکنید که فیلم شما تنها یک دقیقه است و لازم است که همه چیز در این یک دقیقه به بهترین شکلل انجام شود. البته بر روی گوشی‌های پیشرفته امکان تدوین فیلم برای شما وجود دارد و کار شما راحت‌تر خواهد بود. نرم‌افزار‌هایی با کاربرد آسان در اختیار شما قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید


ساخت فیلم یک دقیقه‌ای چه فوایدی دارد

امروزه محتوای ویدووی در سطح اینترنت محبوبیت بسیار بالایی دارد. یک دقیقه فیلم می‌تواند به اندازه یک مقاله طولانی پیام‌ها را مخاطبان انتقال دهد. اگر بتوانید فیلم‌های یک دقیقه‌ای جذابی بسازید قادر خواهید بود که در شبکه‌های اجتماعی حضور موفقی داشته باشید و مخاطبان زیادی را جذب کنید. شما می‌توانید با این کار حتی درآمد خوبی نیز کسب کنید. مثلا فیلم‌های جالبی را برای کسب و کارهای مختلف بسازید. افراد زیادی به همین شیوه کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید با یک فیلم یک دقیقه‌ای کسب و کار خود را به بهترین شکل معرفی کرده و به صورت رایگان ان را در فضای مجازی منتشر کنید. به طور کلی داشتن مهارت در تولید فیلم‌های یک دقیقه‌ای جذاب می‌تواند فواید قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد تنها کافی است کمی علاقه و خلاقیت داشته باشید.


منبع

نظرات  (۸)

۱۸ دی ۹۷ ، ۱۵:۰۲ ازدواج در ترکیه
وای خیلی تشکر. عالی بود عالی
۲۹ بهمن ۹۷ ، ۱۶:۱۴ پرستار سالمند
خیلی ممنون. من به عنوان پرستار سالمند این رو قبول داشتم
۲۹ بهمن ۹۷ ، ۱۶:۱۶ تور مجازی 360 درجه
عالی بود
سایت تور مجازی 360 درجه از شما حمایت می کنه

متشکرم از سایت خوب شما

۳۰ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۹ زودگیر کننده بتن

مطالب مفیدی دارین

۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۰:۱۷ آزمایش خاک

سایت خوبیه ممنون

عالی بود

۲۵ اسفند ۹۸ ، ۲۱:۵۵ چیت بازی دوتا دو

سلام . 

عالی بود من از مطلبتون خوشم امد و به دوستان نیز معرفی کردم تا به سایت شما بیایند . 

از مخاطبین دیگر هم میخواهم که به بقیه بگن تا همه بیان از این پست استفاده کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی