الکترونیک

آموزش الکترونیک ، کامپیوتر ، تکنولوژی

الکترونیک

آموزش الکترونیک ، کامپیوتر ، تکنولوژی

پروزه های الکترونیک ، آموزش کامپیوتر و الکترونیک ، آموزش اندروید و موبایل ، آموزش وب و وردپرس

بایگانی
free email addresses

در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید یک ایمیل حرفه ای و جذاب را برای وب سایت خود بنویسید، ایمیلی که از طرف سایت شما به مشتریان و کاربرانتان ارسال شود و تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که اگر به درستی و با رعایت اصول صحیح آن انجام گیرد، می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی یک کسب و کار داشته باشد. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت شما در این زمینه این است که یاد بگیرید چگونه یک ایمیل خوب بنویسید و ان را از طرف سایتتان به مخاطبان ارسال کنید.

در انتخاب عنوان دقت کنید

برای نوشتن یک ایمیل خوب و تاثیرگذار لازم است که در انتخاب عنوان آن دقت زیادی به خرج دهید. در ابتدا این نکته را به یاد داشته باشید که عنوان انتخابی شما نباید طولانی باشد. بهترین حالت این است که یک عنوان ۲-۳ کلمه‌ای را برای ایمیل خود انتخاب کنید. آمار‌ها نشان می‌دهند ایمیل‌هایی که دارای یک عنوان کوتاه هستند نسبت به ایمیل‌هایی که عنوان‌های طولانی دارند، بیشتر باز شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرند. عنوانی که شما برای ایمیل خود انتخاب میکنید در عین کوتاهی باید با موضوع ایمیل شما مرتبط باشد و از جذابیت نیز برخوردار باشد تا دریافت کنندگان را تشویق کند که آن ایمیل را مطالعه کنند.

از نام مشتری در ابتدای ایمیل استفاده کنید

بهتر است در همان ابتدای ایمیل از نام مشتری استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد که مشتری احساس کند ایمیل مخصوص به او ارسال شده است. سعی کنید از نام گیرنده به صورتی استفاده کنید که احساس صمیمیت را به او منتقل کند. از به کار بردن القاب بیش از حد رسمی خودداری کنید. البته برای ارسال ایمیل‌های رسمی باید استثنا قائل شوید. متن یک ایمیل رسمی باید به صورتی باشد که احساس رسمی بودن را منتقل کند. همچنین جملاتی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید باید به صورتی باشند که خواننده احساس نکند شما در حال تظاهر به صمیمیت هستید.

متن ابتدای ایمیل بسیار مهم است

زمانی که مخاطب شما به سراغ اینباکس ایمیل‌هایش می‌رود و شروع به چک کردن آن‌ها می‌کند به طور معمول به جزء نام نویسنده و عنوان یک ایمیل چند جمله ابتدایی یک ایمیل را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا برای خواندن یا نخواندن متن یک ایمیل تصمیم بگیرد. چند جمله ابتدایی ایمیلی که می‌نویسید باید به صورتی باشد که مخاطب را تشویق کنید که ایمیل شما را با دقت مورد مطالعه قراردهد. در چند جمله ابتدایی ایمیل خود باید به یک نکته یا مزیت مهم اشاره کنید شما با این کار خواننده را ترغیب خواهید کرد که ادامه ایمیل را مورد مطالعه قرار بدهد.



از ارسال ایمیل بدون اجازه خودداری کنید

مهم‌ترین احترامی که شما می‌توانید به مخاطبان خود بگذارید این است که تنها با رضایت و اجازه آن‌ها اقدام به ارسال ایمیل بکنید. در غیر این صورت نتیجه مناسبی نخواهید گرفت. برای دریاف اجازه از سوی مخاطبان برای ارسال ایمیل و تهیه یک لیست ایمیلی چندین راهکار وجود دارد. شما می‌توانی از یک فرم اشتراک خبرنامه در وب سایت خود استفاده کنید و یا اینکه از کسانی که در وب سایت شما ثبت نام می‌کنند سوال کنید که آیا مایل هستند ایمیل‌هایی را از طرف شما دریافت کنند. همچنین در طول سال کسانی که با شما و وب سایتتان ارتباط دارند همگی می‌توانند کسانی باشند که به شما اجازه دهند که برایشان ایمیل‌هایتان را ارسال کنید.

ایمیل‌هایتان را مختصر و مفید بنویسید

امروزه معمولاً افراد در طول روز چندین ایمیل دریافت می‌کنند. در چنین شرایطی معمولاً حوصله خواندن ایمیل‌های بلند و طولانی را ندارند. متن ایمیل شما نباید بیش از حد طولانی باشد بلکه باید در عین حالی که منظور و هدف شما را به مخاطب منتقل می‌کند به طور خلاصه نوشته شده باشد. همچنین سعی کنید در متن کوتاهی که برای ایمیل خود می‌نویسید علاوه بر معرفی خود و فعالیتی که انجام می‌دهید به دغدغه‌ها و علایق مخاطبان خود نیز توجه داشته باشید. از صحبت در مورد موارد غیر ضروری و خسته کننده خودداری کنید تا ایمیل شما جذابیت بیشتری داشته باشد و مخاطب حس کند که با خواندن هر خط از ایمیل شما یک نکته مفید را دریافت می‌کند.

ساده بنویسید

سعی کنید در متن ایمیل خود از کلمات تخصصی که درکش برای مخاطب مشکل است، استفاده نکنید. علائم اختصاری نا آشنا و اصطلاحات تخصصی و فنی ممکن است باعث شوند ایمیل شما خسته کننده به نظر برسد. به طور کلی به مخاطبان خود دقت کنید و به سطح تحصیلات و زمینه فعالیت ان‌ها توجه داشته باشید و در هنگام انتخاب کلمات به این موضوع فکر کنید که با توجه به نوع مخاطبانی که دارید آیا کلمه مورد استفاده شما برای آن‌ها قابل فهم هست و یا خیر. همچنین این نکته را نیز به یاد داشته باشید که در متن ایمیلی که ارسال می‌کنید نباید بیش از حد از اطلاعات اماری و اعداد استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد ایمیل شما خسته‌کننده به نظر برسد.


از خودتان و فعالیتتان بیش از حد تعریف نکنید

برای آنکه خودتان و فعالیتی را که انجام می‌دهید به خوبی معرفی کنید احتیاجی نیست که بیش از اندازه از خودتان تعریف کنید و همواره در متن ایمیل‌هایی که می‌نویسید این نکته را در نظر داشته باشید. تعریف بیش از حد باعث خواهد شد که مخاطب احساس کند شما دچار ریاکاری و تکبر هستید. شما باید برتری و خاص بودن خودتان را در پیشنهادات و مزیت‌هایی که در اختیار مشتری قرار می‌دهید، ننشان دهید.


ایمیل‌هایتان قابلیت نمایش در موبایل را داشته باشند

امروزه تعداد زیادی از افراد از گوشی‌های موبایل برای چک کردن ایمیلهایشان استفاده می‌کنند. سعی کنید ایمیلی که ارسال می‌کنید به صورتی باشد که به راحتی در موبایل‌ها هم نمایش داده شود. قبل از ارسال یک ایمیل لازم است که ان را خودتان توسط یک موبایل مشاهده کنید و مطمعن شوید که همه چیز مرتب است. اگر ایمیل شما در موبایل نا خوانا باشد و یا اجزای ایمیل در محل مناسب قرار نداشته باشند، مخاطبانی که از موبایل استفاده می‌کندد در همان بازدید اول آن را حذف خواهند کرد و علاوه بر آن تمایل چندانی برای باز کردن و خواندن ایمیل‌های بعدی شما نیز نخواهند داشت. اما اگر ایمیل شما با موبایل هم سازگار باشد به راحتی می‌توانید این مخاطبان را جذب کنید.


بهتر است استفاده از تصاویر را فراموش کنید

تمامی سرویس‌دهندگان ایمیل باز شدن تصاویر را به صورت پیشفرض بلاک کرده‌اند و در بازدید اول از ایمیل مخاطب تصویر شما را نخواهد دید. پس مطالب و پیام‌های خود را در تصاویر قرار ندهید اگر لازم است که حتما از تصاویر استفاده کنید به این نکات دقت کنید که تصاویر مورد استفاده شما باید دارای کیفیت بالایی باشند و در هنگام تغییر سایز کیفیت آن‌ها چندان تغییری نکند.

قبل از ارسال ایمیل را بازبینی کنید

قبل از اینکه یک ایمیل را ارسال کنید حتما ان را بررسی کنید. وجود اشتباهات کوچگ نگارشی می‌تواند باعث شود از ارزش ایمیل شما کاسته شود. همچنین باید مطالب را استایل بندی کرده تا تیتر‌ها کامل واضح باشد و پاراگراف‌ها هم جدا و مرتب باشند. این کار باعث خواهد شد که مخاطب راحت‌تر بتواند متن شما را بخواند و ان را بهتر درک کند.

نظم نوشته بسیار مهم است

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که برای ساخت یک ایمیل خوب لازم است که از تصاویر و رنگ و لعاب‌های متنوعی استفاده کنند اما این موارد ممکن است نتیجه عکس برای شما به همراه داشته باشد. به طور خلاصه یک ایمیل خوب و جذاب باید از نظر متن، پاراگراف‌بندی و فواصل دارای نظم خاصی باشد. استفاده از تصاویر هم تنها در صورتی پیشنهاد می‌شود که قادر باشید از تصاویر به جا و مرتب استفاده کنید. همواره قبل از ارسال یک ایمیل به این نکته توجه کنید که ایمیلی که نوشتید از خوانایی خوبی برخوردار می‌باشد و یا خیر. خوانایی یک ایمیل نقش مهمی در تاثیرگذاری آن دارد.


محتوای مفیدی را در متن ایمیل خود قرار دهید

مخاطبان در اینترنت تشنه محتوای خوب و مفید هستند و شما برای اینکه یک ایمیل خوب بنویسید باید با توجه به زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید محتوای خوبی را در ایمیل‌های ارسالی خود قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعات و محتوای آموزشی را در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید در متن ایمیل خود قرار دهید. به این نکته فکر کنید که مخاطب شما نیاز به چه نوع اطلاعات و محتوایی دارد و تلاش کنید که این نیاز مخاطب را برطرف کنید. با انجام این کار در واقع شما مخاطب را علاقه‌مند می‌کنید که ایمیل‌های شما را با علاقه دنبال کند و این موضوع باعث ایجاد یک ارتباط موثر بین شما و مخاطبتان می‌شود.

نتیجه‌گیری

ایمیل می‌تواند ابزاری مناسب برای برقراری یک ارتباط پایدار و موثر بین افراد باشد. بازریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ نیز اگر به طور صحیح انجام بگیرد، تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت. بسیاری از وب سایت‌ها با استفاده از از ارسال ایمیل برای مخاطبان خود توانسته‌اند به مزایای زیادی دست پیدا کنند.
برای نوشتن یک ایمیل خوب باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب به ان‌ها اشاره شد. نوشتن محتوای جذاب برای متن و همچنین خوانایی یک ایمیل دو عامل مهمی هستند که باعث خواهند شد شما یک ایمیل خوب برای وب سایت خود بنویسید.


منبع 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۰
هادی ندائی

ایمیل

خبرنامه

سایت

وب

نظرات  (۱۳)

ممنون از آموزش خوبتون
۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۴۹ طراحی سایت
طراحی سایت
عالی بود
۱۸ دی ۹۷ ، ۱۵:۰۴ آتلیه عکاسی
عالی بود

بسیار عالی و جالب و کاربردی.

تشکر

۱۶ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۰۷ برنامه سالانه و تقویم اجرایی

ممنون عالی بود 

۱۶ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۰۹ برنامه سالانه و تقویم اجرایی پیش دبستانی

ممنون عالی بود . 

من تمامی مطالبتون رو دنبال میکنم

۱۶ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۱۰ مدرسه فایل

بسیار جالب و کاربردی

تشکر

۱۶ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۱۲ پوشه کار مدیر

بسیار عالی بود ممنون از شما 

۲۶ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۲۶ بهترین جراح بینی تهران

سلام سایت خیلی خوبی دارید خوشحال میشیم از سایت ما هم بازدید کنید 

۰۱ آذر ۰۰ ، ۲۰:۴۸ کلیپ کوتاه

تو سایت ویدیویی کوتاه مرتبطی با همین موضوع منتشر کردم.

خیلی عالی بود ممنون از شما

مطالب عالی بود ممنون برای سایت خوبتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی